3 redenen om je auto te brengen naar de sloop

Vaak stellen we onszelf de vraag hoezo ben je je auto naar de sloop als je hem ook gewoon kan verkopen. De reden daarvoor is dat je de auto soms helemaal niet meer kan verkopen. Dan moet de auto naar de sloperij. Er zijn nog wel een paar andere redenen om je auto naar de sloop te brengen. Deze redenen gaan we je uitleggen in dit artikel. Dus lees maar heel snel verder. 

1 Je auto is stuk 

Een van de meest voorkomende redenen is natuurlijk dat je auto stuk is. En al helemaal als een auto een WOK status heeft dan moet de auto haast wel naar de sloperij. Je kan de auto nog wel laten maken maar vaak gaat dat lastig doordat de reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde. Je kunt dan kiezen om verlies te lopen en je auto te laten repareren. Of je kan de auto naar de sloperij brengen en dan kiezen om een nieuwe auto aan te schaffen. Deze 2 keuzes zijn allebei goed, maar denk er wel goed over na voordat je een keuze maakt. 

2 je auto is economisch total loss 

Dit kan natuurlijk ook. Dat je auto eigenlijk niet zoveel schade heeft, maar toch naar de sloop moet omdat hij bijvoorbeeld te oud is of iets anders. Economisch total loss betekent dus ook dat de auto nog wel kan rijden en vaak mag rijden. Alleen de reparatiekosten zijn gewoon veel hoger dan de dagwaarde van de auto. Daarom is het vaak niet verstandig om de auto te houden of te laten repareren. Als je hem laat repareren maak je alleen maar verlies. En als je hem houd dan moet je elke maand weer de vaste lasten van de auto betalen. Deze vaste lasten zijn de verzekering van de auto en de belasting die je moet betalen om op de weg te rijden. 

3 Je auto is een schadeauto met teveel schade

Als jij vind dat je auto te veel schade heeft en je wilt hem niet laten repareren mag je de auto ook naar de sloperij brengen. We weten niet of dit een voordeel is als je reparatiekosten lager liggen dan de dagwaarde van je auto. Maar het is nog steeds een eigen keuze die je kan maken. Of jij de auto naar de sloperij wilt hebben of niet.